Setahun sudah aku Resign 12/2/2020

Setahun sudah berlalu..pada tarikh yang sama..Last day aku tinggalkan syarikat yang aku kerja.. 5 tahun shj aq bertahan. Dan aku pilih utk RESIGN.Jawatan aku time tu Young Executive.Fresh Graduate.Alhamdulillah, byk perkara yg aku belajar di syarikat itu.Pahit dan manis aku lalui. KENAPA aku pilih jalan untuk resign? Tengok dari Air Muka aku dalam gambar ni...Aq lalui penyakit "yang tiada Luka,sakit tiada parut" untuk kali kedua.Dan sekarang,ALHAMDULILLAH aku bersyukur sangat2, Allah beri rezeki  lain padaku dalam bidang perniagaan. Ada 2 golongan yang menasihati aku pasal resign ni.. Golongan pertama, diorang nasihat aku supaya jangan berhenti atas alasan, sekarang susah nk dapat kerja.Nak makan apa nanti?? Golongan kedua pulak, diorang ucap tahniah padaku dan welcome to dunia sebenar, sebab aku berani tanggung Risiko dengan berniaga. So, sekarang ni,aku seronok dengan benda yang aku buat.


Selepas je aq berhenti kerja, Allah bagi rezeki padaku berlipat kali Ganda yang aku sendiri x sangka2 and now i have my Own company, time and etc.Dalam berniaga ni, aku banyak belajar konsep SYUKUR dan REDHA..Untung atau Rugi, aku tetap bersyukur kepadaNya...Sebab, aku tahu...aku hanya insan biasa dan aku xde daya dan upaya melainkan atas bantuan Allah...Allah berkuasa Makhluk No Power.LaaailaahaillaAllah..So, aku just nk share story aku ni disebabkan harini dah genap setahun aku tinggalkan SAMB.Terima kasih kepada semua yang memberi nasihat  dan ambil berat  waktu aku sakit dahulu...Dan tak lupa yang bagi tunjuk ajau kepadaku semasa aku berkhidmat. #KitaMasihKawan🤝🏻, #AllahJagaKita




#UsahawanMuda #DoakanKitaSemuaBerjayaDuniaAkhirat #KeluarDariComfortZone #StayPositive #StaySave #GongXiFaCai

Comments