~bekerja pada cuti sem~

salam.cuti sem ni aku manfaat kan dengan bekerja...aku kije ikut sepupu aku wiring..aku mmg langsung x de pegalaman tentang wiring nie.aku paling takut ngn elektrik..so,da lame2 aku kije,aku da dpt pengalaman yg begitu bermakna..aku da mule pandai tarik wayar,pasang lampu,kipas,aircond..pas ni lau umah orang ade masalah,call je la aku ye..biar aku wiring..then pada 31 may,sppu aku dpt tender,pasang cctv kat kilang getah..mak aii,die nye bau,kemain syahdu ag..smpai aq pon selsema dgn teruk..gile!!walaupon kat sne nye bau busuk nk mampus,lame kelamaan da lali da ngn bau tu smpai da mcm xde jer..kerja kat kilang tu.bak kata pepatah,sikit2 lame2 jadi bukit..nk di jadikan cerita,kat sane nye keje,sgt bahaya..aku kene wiring kat tempat yang tinggi,di bawah mesin getah yg sedang berfungsi..Tuhan saja la yang tahu betapa dangerous nye kerja mcm nie..tp ni sume aku jdkan pengalaman betapa susahnye utk cari duit.Tp aku amik iktibar dgn kerja mcm nie,aku makin semangat nk belajar bersungguh2 dgn melihat pointer aku yg makin merosot tp xde yg fail..ok la..sambung ag~


Comments

Post a Comment