ramadhan kembali lagi..

assalamualaikum dan salam ukhwah..
alhamdulillah,ramadan kini kembali lagi.dan bulan syaaban telah meninggalkan kita..aku merasakan amat sedih skali apabila bulan syaaban telah habis,dan aku cukup gembira apabila bulan ramdhan dtg lagi..Allah telah berfirman,bahawa,bulan ramdhan ini adalah bulan al quran.dalam bulan ini aku tak lepaskan peluang utk memperbanyyakkan ibadat aku pada Allah s.w.t.Aku tenang sgt apabila bulan ramadhan menjelma.akan tetapi,aku sgt sedih,apabila org yg baik pada aku di JB ni,sudah meninggalkan dunia.arwah sgt baik ngn aku..xsgka,pertemuan aku dengan die pada petang semalam adalah perjumpaan yg terakhir.sblom arwah meninggal,aku ade pesan kat die,suruh berpuasa.Dengan kuasa Allah,Allah lebih menyanyanginya.al-fatihah..Kita sbgai Umat islam yg masih hidup ini,haruslah bykkan beribadat pada Allah s.w.t.Kita x tahu bila pula ajal kita akan muncul..adakah kita mati dalam kalangan org beriman?mati dengan mengucap kalimah lailahaillahmuhammadurasullullah?atau mati dalam keadaan org yg terseksa?kafir?..sama2 kita renung2kan..sy menasihati diri sy dan tuan,marilah same2 kita bykkan eribadat pada Allah lebih2 lagi pada bulan Al-quran ini..Anggaplah besok adalah Ajal kita.sama2 kita renungkan dan amalkan..insyaAllah.

Comments

  1. lamenye tak update blog~ kita bkn bff awak dah lagi...awk dah jumpa ramai kawan yang boleh mebimbing.....ape pon.. kita selalu doakan awak agr awak sentiasa bahagia.. evnthough ap yg blaku sgt mnyakitkan..kita dah memaafkn... halalkan ye ap pn selama kita berkawan... maaf sbb ta bole nak layan awk mcm dulu...ta bls msg awk bg...buat2 ta nampak awk..evn awak ade...sbnrye jauh dari sudut hati kita yg kita sgt merindui saat2 dulu yng tak kan mgkin g berulang... terima kasih atas segalanya ye...ta bertegur bkn bererti putus silaturrahim.. hanya Allah maha Mengetahui.. ok.. Assalam..

    ReplyDelete
  2. thanks 4 everything pinas...aq bkn xnk tegur..tp,aku xnk bende lame berlaku..aku nk tegur kau.tp.....ntah la,xtahu mcm mne care nk bertegur kau.dlu aku penah ckp,lau x tegur kawan kite slma 3 hari,dosa kan dalam islam..tp, ntah x tahu mcm mne.btw,lau nk tegur aku,tegur je..aku ok jer.

    ReplyDelete

Post a Comment