Ya Allah..aku pengsan???

assalamualaikum guys. hari ni, tanggal 11 march 2012, tarikh yang aku x lupa dimana aku pengsan.First time merasakan diri ni pengsan.perghh,Allah je yang tahu. Lets read the story... Ok cerita nya bermula cmni.aku ajak arip cino pegi joging dekat tasek master skill.so, around 6pm, aku jmpe arip,do stretching bagai sume. then buat la skit warming up, fitness semua. maklum la, da 2 bulan x senaman. So lepas je da warming up semua, aku and arip pon teruskan joging keliling tasek.mula2 stamina aku ok..aku ok je an an an. the da setangah jalan, aku da start mencungap. Maklum lah, isap gokok ag!!! so, aku pon teruskan joging aku.aku paksa diri aku.da nk sampai tempat warm up, aku pon stop jap. Then teruskan joging. smpai je tmpat warm up, aku pon rileks2, tarik nafas semua. waktu tu aku mata aku da berpinau dah. mcm bru bangun tdo.cm tu la..then pas da x tahan sgt, aku pon duduk, sandar kat besi.aku rehat,tp mata aku still mcm tu,makin gelap. lama2 aku x tahan, aku tnye arip, ade bawak air x?then die leh ckp, kat tasek byk le air,aku x bawak air.then xpe la.aku pon tahan2.xcakap pape pon.mata aku semakin malap. pastu aku rasa diri aku ni da mcm tertidur.one of my member ade perasan aku time aku duduk tu. die ckp time tu muka aq da pucat lesu, tangan kanan aku menggigil mcm pakinson. So,die pon mengelupur and arip suh bwk g hospital.pastu,dorang pon dirikan aku,time tu aku separuh sedar lah jugak.then aku jalan...tetiba aku rebah.yang sakitnya, kepala aku jatuh ketanah.sampai skang die nye sakit,mmg sweet sgt2. lepas aku tombang, ramai pulak brother2 yg ade sane tlg aku.semua kerumun aku.nasib baik sorg brother nie tahu pasal org pengsan.die bkk half baju aku,dengan perut yg kembung(buncit skit), then bukak kasut aku.time tu aku pkai kasut agak ketat la jugak,thats y darah x jalan. dengan mengigati Allah,aku kembali normal dan lega. diorang pun tepuk tangan sbb aku da sedar. #moral of the story. 1. jangan paksa diri kalau da penat joging. 2. warming up secukupnye sebelum joging 3. jangan isap gokok,kerana rokok memakan diri sendiri. 4. tidur secukupnya.sbb tu lemah. **pesanan diri sendiri** 1. Allah masih sygkan kau syahir. 2. Ingatlah mati tu xkira dimana saja. selalu ingat yang Allah sentiasa menjaga dan melihat perbuatan kite. 3. Allah maha Besar. thats all guys.aku update cerita yang sensasi utk dibuat kenangan abadi. Sekian dari aku, ahmad syahir Bin Yazid. **Allahuakhbar**

Comments