Kemana Hala tuju aku selepas ini?

Assalamulaikum semua para pembaca yang sudi membaca blog saya ini..

Hari ini, bersamaan 28 feb 2019, jam 8 pagi, Bos aku nak jumpa aku dengan prestasi kerja aku yang kini semakin teruk disebabkan penyakit yang aku alami ini. Jam 7.40 pagi, aq bergerak ke HQ menaiki moto ku.Semasa perjalanan, jantungku berdegup kencang,perasan takut dan berpeluh2 melanda aku. Aku tetap teruskan perjalanan aku sambil berzikir kepada Maha yang Esa.

Sampai saja di HQ, jantung aku terus berdegup dengan kencang.Aq seolah2 nak je lari dari dunia ni.Aku semakin gelisah bila bertembung dengan staff2 di HQ. Sampai sahaja di bilik BOS, dia suruh aq duduk dan suruh panggil pengurus aku.

1st, dia tanya aku, kenapa dah 3x tak datang meeting.Aku cuma menjawab bahawa aq masih mengalami masalah yang sama iaitu penyakit Anxiety ini. Dia cuma bercakap, sampai bila awak nk jadi mcm ni?aku cuma diam dan bagitahu, sakit ni bukan aku mintak dan aq x main2.aq cuma cakap puan cuba baca artikel tentang sakit sy ini. Bukan sebulan 2 sahaja boleh pulih.tapi amik masa yang lama bergantung kepada orang yang kene sakit ni.

Second, dia tanya aku,apa yang awak nk untuk hilangkan sakit ini. Aku nk je cakap yang aku nk berhenti kerja dari syarikat ni. tp mulut aku berat nk cakap. So aku pon cakap yang aku nk mohon untuk tukar jabatan. Dan dia dan pengurus aku pon cakap yang bidang aku x sesuai untuk masuk ke mana2 jabatan.Aku lagi bertambah down.

YA ALLAH, bantu lah aku..aku binggung Ya Allah.

Comments