Selamat Tinggal AD.

assalamulaikum semua.terima kasih kerana sudi luangkan masa utuk singgah ke blog aku ni..
Ni nk cerita, skrg ni 22 Mei 2019, aku dah rasakan yang aku dh bebas dari sakit Anxiety disorder nie..

MACAM MANA AKU LEH TINGGALKAN AD?

Ok guys, sakit AD ni x semua yang akan rasa kemuncak sakit nie.Ye lah rasa nafas pendek, rasa nk mati, rasa nk lari dari dunia ni,nk duduk sorg2,xnk campur org..YES, semua tu aku dh lalui. Dan now, aku dh pulih. Alhamdulillah..jika dia dtg, aku akan cuba untuk lawan AD tu.

MCM mana boleh pulih...
ok mcm ni, INI kisah aku..Cara aq dpt keluar dari penyakit AD ni bermula planning untuk pindah rumah..dari pokok mangga melaka ke bachang. Dengan bantuan isteri aku, ibu bapa aku yang x putus2 bg semangat kat aku, aku cuba untuk lawan penyakit ini. Aku mula busykan diri aku untuk buat perkara2 yang boleh lupakan sakit aku.. Contoh mcm sadakan semangat utk pindah rumah..
Aku dan wife aku dah set kan masa untuk kemas rumah yang kami akan pindah ini.. lepas balik keje dalam jam 5, aku terus ke rumah bachang untuk buat keje seperti mengecat...nk katakan aktiviti yg aku lakukan ni hari2 kot..balik keje jam 5 sampai lah jam 11 malam baru blk..dalam masa tu, aku dh xpikir dh yg aku ade anxiety.. sbb aku dh leka dengan misi aku utk deko rumah.

So diam x diam dah sebulan aku buat kerje2 ni. dan alhamdulillah, AD ni dah hilang dan aq dh xde rasa tkt dan aku dh kembali seperti syahir yang dahulu.

So skrg ni, aku cuba ingin membantu rakan sekerja aku yang kene AD ni.Dia pon mengalami benda yang sama mcm aku kene.InsyaAllah, dengan izin Allah, aku dpt bantu dia untuk kembali pulih seperti biasa. Sebab apa yang aku faham, ORANG yang ada Anxiety akan lebih suka berborak dengan orang yang penah kene anxiety.. So skrg, giliran aku pulak yang akan bantu. Terima kasih pada Muhammad Aiman bin Jaafar, sebab sudi dengar masalah aku dan secara x sengaja,ko pon cite yang kau penah kene AD. TQ man.Aku doakan rezeki ko x putus2.. Amin..

Thanks..
Syahir

Comments