Allah Uji tanda Allah sayang kita.

Assalamualaikum Guys..salam ramadhan yg penghujung.Alhamdulillah,Allah masih bagi nikmat kepada kite semua untuk terus hidup.Semoga Allah melindungi kita di dunia dan akhirat dan diberikan kesihatan yang baik.amin....

harini 2 jun 2019,satu tarikh sejarah buat aku.Nak tahu apa?bayangkan dalam satu hari,2x aku accident.

first,aku accident dekat bawah flyover masjid al azim.Nk jadikan cerita,pagi tu...awl2 pagi aq dh bangun..nk jumpa sahabat aku..faiz dari jb..dia mmg dh janji nk jmpe aku untuk bagi durian..Durian ni mmg fav wife aku..So,demi isteriku..aku tunaikan hajat dia nk makan durian..bukan durian yg aku nk cite..

Ok,lepas dh pick up durian,faiz pon cont perjalanan nye ke kl utk pergi ke rumah mak mertua dia..so,aq pon teruskan urusan aku.yakni lakukan COD tart nenas di rumah ibuku.Alhamdulillah,tahun ni target tart nenas di luar jangkaan..tp byk pahit manis sepanjang lakukan bisness ni..apa2 pon tahniah buat isteriku.pagi ptg siang malam x putus2 siapkan order dari customer.Aku???aq ade lah tolong sikit2..yg mana aq mampu je lah..tp alhamdulillah,dpt jugak bantu dari x bantu langsung kan.hehe...So syg,utk thn depan,pls hire pekerja yaa....Bukan tart nenas yg aku nk cite.

ok lps COD tart nenas,aku pon otw nk blk umah..sbb ade 2 lg urusan.yakni pegi pasau beli santan dan cili padi untuk mak mertua aku.dia nk buat rendang itik 10 ekor tahun ni..Fuuuhhh mmg sodap..penuh ramai gile org kt pasau td..lps urusan pasau,aku plan nk g bengkel moto,sbb aku nk service moto aku sblom planning nk jual..moto tu mmg aku syg.until now,dah 11 tahun berkhidmat dan masih cemerlang..i love u M** 223.MOTO CARI MAKAN.moto ade cite dia jugak..nt aq cite.

ok lets cont....
dlm perjalanan blk ke rumah...lps trafic light keluargaku,aku plan nk cocok duit utk bayau duit service moto..aq pon ikut laluan bawah fly over..sblom nk buat u turn..aq bwk mcm biasa..then aq try lah nk pusingkan stereng kete aku belah kanan..TETIBA stering kete aku ni mcm xde function..aq nk kekanan xleh,aku nk kekiri xleh..last2,aq tekan break..kereta masih berjalan dan terus aku langgau divider..perghh...waktu tu,Allah je yg tahu..berderau jantung aku time tu..aku duk dlm kete dlm 5 minit gak ar..aq tgk,sorg pon xde tlg aq..smua tgk je..aq pon kuar kete..aku buntu nk cl sape..trus aq up kt wasap group hjh noh,bgthu yg aq accident.kemudian aq up kt group mkc dan aq cll shahid..sbb shahid duk dkt2 je..so dia leh dtg awl..Alhamdulillah..xde kerosakan teruk berlaku..cuma bumper je tercabut..so leh recovery blk.opss lupa...wktu aq accident tu,cuaca bru lps hujan..so aq assume jalan licin dan berminyak..tu yg aq ilang kawalan.Alhamdulillah..Allah uji tanda Allah syg.


Malam...second accident.
dalam pukul 9.50mlm,aq call mak mertua aq..sbb aq nk pikap dia blk umah utk bantu bini aq buat tart nenas.Alhamdulillah..ade gak yg bantu bini aku..mak mertua aku gentel inti mmg laju..kalah aku..hehe..Ok,lps aq dh cll mak mertua aku..aq pon start moto..time tu,pikiran tgh serabut..pasal ***********.so aq truskan perjalanan..So,accident aku terjadi bila berada di pokok mangga..dkt simpang kedai makan gereja..time tu aq bwk moto xde le laju sgt..dlm 80km/h ade rasanya..aku bwk moto then sampai je simpang tu,dari jauh aq nmpk ade budak kluar simpang..ok lg..kt blkg moto tu plk,ad pak hj ni..nk cari kedai utk moreh..dia pon kuar..so apa lagi!!!!aku break kuat2...mmg belen break tu,aq redah pakcik tu..time nk dkt redah,aq jerit kuat2.....dalam masa sama..aq pon langgau fork dia...terjatuh pakcik tu..aku plak x jatuh n dpt controll moto aku..

aku benti tepi..aq tgk keadaan aku..hanya melecit kt tgn kiri dan dada aku luka garis straight..mgkin kesan kene pada batang side miror belah kiri yg patah tu..moto aq nye rosak sikit je..side miror patah dan handle ade bengkok skit.

keadaan pak cik tu,cuma bengkak dkt kepala.So org dh mula ramai..aq pesan kt pakcik tu,pegi hospital cik..check..dia ckp sikit je..aq berkeras suruh pegi..tkt ade pendarahan ke apa ke..

AKU?aku mula2 g GH..xtpikir plak boleh guna insuran SAMB..so lps g GH,abg aku syakir ngn dak khalid bawak aq g hosp putra.utk check kat sini ditemani isteriku tersyg dan mak mertua aku..

Wktu urusan dkt hospital.aq tpon org HR SAMB.smua x jawab cll..tgk jam bru 11.30mlm..husnuszon..mgkin dh tdo..sok keje.last2,dak ena wasap aq..so aq terangkan dia apa berlaku sbb dia HR kan.

aku ckp kt dia,mcm mne proses ni..dia ckp,klu nk guna insuran,kne warded 1 malam..klu nk blk,insuran x cover..kne pkai panel..buku panel aq tggl rm800 je sbb aq dh guna RM1000 utk buat spect yg ade brand..hehe..

SO NOW, 2.18pg 3 jun 2019,aq ade kt hosp putra.warded utk dptkan cover insuran.esk MC lah ape lg. DR yg amik kes aku ni DR MALIK FEASAL..so tgk lah ape yg berlaku esok..

conclusion utk apa yg terjadi harini,hati2 di jalan raya..walau mcm mana hati2 pon,klu Allah ckp qun fayakun,maka jadi,jadilah..Aq terima ujian Allah dgn haty terbuka.Aq tahu Allah syg aku..dia nk aku lebih taat pada dia.sbb manusia kan byk buat kesilapan..Alhamdulillah..Amin..terima kasih kepada semua yg doakan aq dan bantu aq dalam kesusahan. jasa kamu,Hanya Allah je yg dpt membalasnya..ni aku share skit pic2 utk apa yg terjadi pada 2 jun 2019.











Comments